SKT Kuljetuspalvelut – elektronisten kuljetuspalveluiden keihäänkärjessä

Jämähdä menneisyyteen tai menesty – kuljetusliikeala murroksessa

Yrittäjät ja myynnin ammattilaiset ymmärtävät, kuinka pitkän ja kompleksisen ajatusketjun takana asiakkaan varsinainen ostopäätös on. Hyvä myyjä tietää myös sen, kuinka tähän ajatusketjuun voidaan vaikuttaa yrityksen hyväksi. Yksikin heikko tai asiakkaalle tarpeeton elementti tuotteessa voi aiheuttaa sen, että asiakas hakee tuotteensa muualta.

Nykyinen 24/7-yhteiskunta älypuhelimineen ja rajattomine tietoverkkoineen on vaikuttanut eittämättä myös kuluttajakäyttäytymiseen. Käytännössä mitään tuotetta ei välttämättä tarvitse nykypäivänä hakea kivijalkaliikkeestä ellei välttämättä halua. Kirjojen, CD-levyjen ja vaatteiden lisäksi verkkokaupoista saa tilattua kätevästi kotiovelle jopa pesukoneita, taulutelevisioita tai vaikkapa ruohonleikkureita.

Enenevissä määrin tilaaminen tapahtuu juuri älylaitteilla, eikä niinkään tietokoneella. Mobiilimaksaminen ja muut nopeat maksutavat ovat omalta osaltaan vaikuttaneet älypuhelinten kautta tehtävien verkko-ostosten määrään, sillä mitä suoraviivaisempaa ja yksinkertaisempaa ostaminen on, sitä enemmän ihmiset kuluttavat.

Sekä asiakas että yrittäjä ovat nykyään mobiilissa

No miten tämä kaikki liittyy kuljetusliikkeisiin ja yrityksen käyttämiin rahtipalveluihin? Ensinnäkin, jos yrityksen kotisivut eivät ole nykyajan standardien mukaiset ja sivuston skaalautuu mobiilinäytöille huonosti tai ei skaalaudu ollenkaan, suuri määrä potentiaalisia ostajia karsiutuu pois jo sillä hetkellä, kun he saapuvat vaikeasti käytettävälle nettisivulle – vain poistuakseen sieltä muutaman sekunnin tuskailun jälkeen. Ja kun myynti ei rullaa, ei myöskään rahtipalveluita tarvita niin paljoa. Yksinkertaista bisnesmatematiikkaa.

Toisekseen, myös itse yrittäjä pystyy tekemään suuren osan päivittäisistä työtehtävistä mobiililaitteilla, ja usein se onkin nopein ja järkevin tapa. Kun yrittäjä saa puhelimeen viestin uudesta tilauksesta, hän voi sen samalla kuitata käsitellyksi (fulfill) ja tilata netin kautta sille rahdin Suomen Kuljetustilaukset Oy:n hintalaskurin kautta. Kaikkiaan aikaa on kulunut muutamia minuutteja ja verkkokaupan lähetyksiä hoitavan työntekijän vastuulle jää ainoastaan lähetyksen toimittaminen kuljetusyhtiölle.

Skt.fi:n rahtilaskuri toimii niin tietokoneilla kuin mobiililaitteillakin. Kun rekisteröityy Suomen Kuljetustilaukset Oy:n sivustolle, kuljetusliike kulkee aina taskussasi. Ja mikä parasta, rahtilaskuri antaa aina tarkan hintatarjouksen sentin tarkkuudella mihin vuorokauden aikaan tahansa.

Moderni kuljetusliike kehityksen etunenässä

Suomen Kuljetustilaukset Oy haluaa olla etulinjassa mullistamassa kuljetusalan käytäntöjä. Me tiedämme, että moni yrittäjä tekee pitkää, lähes ympärivuorokautista työpäivää, eikä kaikkia asioita yksinkertaisesti pysty hoitamaan ns. “toimistotyöaikoina”. Sivustoltamme löytyvä hintalaskuri on toiminnassa vuorokauden ympäri viikon jokaisena päivänä.

Asiakkaamme saavat aina nopean ja täsmällisen hinta-arvion lähetyskuluista. Palvelu on täysin suomalainen ja 100 % luotettava – vastaamme mielellämme kyselyihin ja palautteisiin. Asiakaspalvelumme on tavoitettavissa Yhdeystiedot-sivun lomakkeen kautta tai sähköpostitse osoitteessa asiakaspalvelu(a)suomenkuljetustilaukset.fi.

Meidän asiakkaamme eivät ole sidoksissa kuljetusyhtiöiden ja niiden puhelinvaihteiden aukioloaikoihin. Myös siitä syystä me olemme Suomen nopeiten kasvava kuljetusalan yritys.

“Ota yhteyttä ja kysy tarjous” – kenellä siihen on muka aikaa?

Kun yrittäjä joutuu tekemään investointeja tai hankintoja, hän hyvin tyypillisesti kilpailuttaa palvelun tai tuotteen. Sama koskee myös kuljetusliikkeitä, mutta toisin kuin fyysisissä tavaroissa tai kiinteähintaisissa palveluissa, rahtitilausten hinnat vaihtelevat sisällön, koon ja painon mukaan.

Perinteisen kuljetusliikkeen sivuilla saatetaan sanoa “soita ja pyydä tarjousta”, vaikka tosiasiassa tämän päivän yrittäjä haluaa tiedon heti ja mielellään kirjallisesti, jotta tarjousten vertaileminen onnistuu parhaiten. Kynnys ostopolulle astumiseen on jo lähtökohtaisen korkea, kun se ratkaisevin tekijä, eli hinta, ei ole potentiaalisen ostajan tiedossa tarjousneuvotteluun astuttaessa. Jos asiaa mietitään kuluttajan näkökulmasta, kukapa ostaisi astianpesukoneen liikkeestä, jonka sivuilla lukee “ota yhteyttä ja kysy tarjousta”?

Suomen Kuljetustilaukset Oy:n toimintaperiaate on, ettei rahtilaskuriamme käyttävien asiakkaidemme tarvitse tuhlata aikaa soitteluun ja tarjousten kyselyihin. Ja mikä parasta, palvelemme niin yritys- kuin yksityisasiakkaitakin.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *