Usein kysytyt kysymykset

Katso alta usein kysytyt kysymykset. Mikäli vastausta ei löydy, lähetä meille sähköpostia asiakaspalvelu@skt.fi ja vastaamme Sinulle mahdollisimman pikaisesti.

Suomen Kuljetustilaukset antaa kuljetushinnan avoimesti aina ennen tilausta. Kun olet syöttänyt tilausjärjestelmään kuljetuksen tiedot, saat välittömästi hintatiedon. Tilaus viimeistellään ja maksetaan vasta, kun olet tietoinen kuljetuskustannuksista.

Kuljetuksen hinnan näkemiseen riittää kun antaa kuljetus paikkakunnat, tavaran painon ja mitat.

Hintoja pääset katsomaan sivullamme kun valitset ensin minkälaisesta kuljetuksesta on kysymys.

Tilauksen tekeminen on helppoa. Sivulla yksi riittää kun annat nouto ja toimituspaikkakunnat, joko nimellä tai postinumerolla, sekä kuljettavan tuotteen painoarvion ja mitat. Paino ja mitat annetaan täysinä kiloina ja sentteinä ilman desimaalia. Tällä sivulla näet jo kuljetuksen lopullisen hinnan.

Sivulla kaksi kysytään tarkemmin postiosoitteet, sekä puhelinnumerot ja noutopaikan sähköposti.

Tämän jälkeen kun kaikki tarvittavat tiedot on täytetty siirrytään maksamaan.

Kuljetuksessa tarvittavat rahtikirjat ja pakettikortit lähetetään noutopaikan sähköpostiin valmiina tulostettavaksi.Mikäli tulostinta ei ole käytettävissä voi pakettikortin tehdä itse. Siinä tulee lukea vastaanottajan nimi, osoite ja puhelinnumero. Kortti tulee kiinnittää kuljetettavaan tavaraan näkyvälle paikalle.

Kaikki yli 35 kg painavat tavarat on aina pakattava kuormalavalle. Kuljetuksen mitat annetaan sen mukaan kumpi on isompi: lavan pohja vai kuljetettava tavara. Mikäli lavan päällä oleva tavara on pienempi kuin lava, annetaan pituus- ja leveysmitat lavan mittojen mukaan.

  • Mitat: pituus x leveys x korkeus
  • Mitat ja paino täysinä sentteinä ja kiloina ilman desimaaleja
  • Yli 35 kg painavat tavarat aina kuormalavalle
  • Kuljetettavan kokonaisuuden maksimimitat: pituus 900 cm, leveys 240 cm ja korkeus 240 cm

Tilauksen voi perua omatili osiossa 15min sisällä kuljetuksen tilaamisesta. Muussa tapauksessa yhteyttä asiakaspalvelu@skt.fi Perutusta tilauksista palautamme maksun automaattisesti täysimääräisenä. Palautuksessa menee muutama päivä.

Kyllä lämpimästi tervetuloa asiakkaaksi. Tilisi aktivoituu heti ja voit tehdä tilauksia välittömästi.

Kuljetuksen noutopaikkaan lähetetään tilausvahvistus sähköpostilla jossa on seurantatunnukset. Vastaanottajalle lähetetään seurantatunnukset tekstiviestillä jossa on linkki kuljetuksen seurantaan.

Rekisteröityneillä asiakkailla omatili osiossa näkyvät kaikki tehdyt tilaukset ja sieltä pääsee niitä myös seuraamaan.

Ei voi, me emme käsittele rahaa ollenkaan.

Kuljetusaika on noudosta 1–2 vrk riippuen paikkakunnasta. Keskimäärin 97 % rahtilähetyksistä jaetaan 5 päivänä viikossa yön yli -palveluna. Yksityiselle jakelu + 1vrk. johtuen aikataulutetun jakelun sopimisesta.

Kuljetustilaus noudetaan toivottuna päivänä klo 09.00–16.00 välisenä aikana. Noutoaikaa ei voida määrittää tarkemmin vaan auto tulee kuin on reitillä noutopaikan lähellä.

Toimitus yksityisille lisäpalvelu on tarkoitettu yksityisille sekä yrityksille joissa ei ole vakituista miehitystä.Tässä palvelussa soitetaan etukäteen ja sovitaan ajankohta milloin tullaan tuomaan.

Mikäli lähetys ei ole noudettavissa sovitussa paikassa tai sovitulla tavalla, taikka nouto viivästyy asiakkaasta johtuvista syistä, Suomen Kuljetustilaukset Oy:llä on oikeus periä hinnaston mukainen maksu, vaikka kuljetusta ei suoriteta.

Kaikki yli 35kg kuljetukset joissa ei ole pyöriä alla on pakattava kuormalavalle. Lähettäjän on varmistuttava siitä että kuljetus on valmiina asianmukaisesti pakattuna ja varustettuna pakettikortilla ennen kuin tilaa kuljetuksen. Tarvittavat pakettikortit ja rahtikirjat lähetetään teille valmiina noutopaikan sähköpostiin josta ne voidaan tulostaa. Mikäli tulostinta ei ole käytössä riittää, että teette pakettikortin josta ilmenee vastaanottajan nimi, osoite ja puhelinnumero. Pakettikortti tulee kiinnittää jokaiseen kuljetettavaan tuotteeseen erikseen mikäli niitä on useita. Kuljetus luovutetaan kuittausta vastaan toimitusosoitteessa tavatulle henkilölle.

Lastaaminen ja purku

Kuljetuksiin ei sisälly kerroksista tai kerroksiin kantoa. Kuljetus noudetaan ja toimitetaan ulko-oven läheisyyteen mihin kuorma-autolla on esteetön pääsy. Mikäli kuljetettava tuote vaatii kuljettajan (ja haarukkavaunun) lisäksi erillistä kantoapua tulee se olla asiakkaan toimesta.

Mikäli kuorman lastaamiseen tarvitaan konetta, huolehtii tilaaja, että tarvittava kone on lastaus- sekä purkupaikalla. Rahdinkuljettajalla on oikeus kieltäytyä lastaamasta kuljetustilauksessa mainittua suurempaa määrää. 

Moottoriajoneuvot ja muut nesteitä sisältävät laitteet on joko tyhjennettävä nesteistä tai varmistettava, etteivät ne voi vuotaa kuormatilaan. Kuljetuksen tilaaja on vastuussa lähettämänsä tuotteen mahdollisesti aiheuttamasta vahingosta. 

Pakkaaminen

Kuljetuksen tilaaja on vastuussa tuotteen pakkaamisesta niin, että se kestää kuormatilan ahtauksessa, terminaalikäsittelyssä ja kuljetuksen aikana esiintyvät tavanomaiset rasitteet sekä sidonnan ja/tai tuennan kuormatilassa hyvän käytännön mukaisesti. Kuljetuspakkauksen vaurioitumista ei korvata. Kaikki kuljetettavat tuotteet on hyvä suojata muovilla tai pahvilla.

Emme kuljeta:

  • Eläimiä, eläviä tai kuolleita
  • Kylmäkuljetuksen vaativia elintarvikkeita
  • Kaasuja
  • Polttonesteitä
  • Jätteitä joista aiheutuu hajuhaittaa
  • Pianoja yms. isoja soittimia.
  • Ylimittaisia: Mikäli kuorma ylittää ajoneuvon enimmäismitat leveyden, korkeuden, pituuden tai painon suhteen, on kuljetuksesta sovittava erikseen rahdinkuljettajan kanssa. Ylimittaiset lähetykset rahditetaan ja aikataulutetaan aina tapauskohtaisesti ja erikoiskuljetuksia koskevat säännöt huomioiden.
  • Lämpötilasäädeltyjä: Lämpötilasäädeltyjä kuljetuksia ei toteuteta kuin erillisen sopimuksen mukaisesti.
  • Elintarvikkeita: Ne elintarvikkeet, jotka kuuluvat omavalvonnan piiriin, kuljetetaan ainoastaan erikseen sovittuna.
  • Ongelmajätekuljetuksia: Tavaraliikenteessä kuljetetaan ongelmajätteitä vain tapauskohtaisesti ja erillisen kuljetussopimuksen mukaisesti.
  • Muuttotavaroita, arkoja, erityisen arvokkaita, pakkaamattomia tai rahtitavarana kuljetettavaksi soveltumattomia tuotteita kuljetetaan ainoastaan erillisen sopimuksen mukaan.
  • Mikäli sinulla on tarve erikoiskuljetukselle, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin sovitaan asiasta. asiakaspalvelu@skt.fi

Tavarankuljettaja on vastuussa kuljetuksesta tiekuljetussopimuslain TKSL:N mukaisesti.

Lähetyksen noudon asiakkaalta ja perille toimituksen vastaanottajalle (ma–pe). Jakelussa yksityishenkilöille rahti puretaan ajoneuvon välittömään läheisyyteen eikä palveluun kuulu esimerkiksi sisälle kantoa.

Toimituspäivän, kellonajan ja toimituksen yksityiskohtien sopimisen, mikäli lähetyksen vastaanottaja on yksityishenkilö.

Kuljetuksen kuivassa kuormatilassa ulkolämpötilassa.

Yhden noudon lähettäjältä rahdinkuljettajan erikseen ilmoittaman aikataulun mukaisesti paikasta, johon kuorma-autolla on esteetön pääsy (max. 5 m autosta).

Lähetyksen käsittelyn kuljettajan toimesta haarukkavaunulla edellyttäen, että yksittäisen kollin paino on alle 1000 kg ja pituus, leveys sekä korkeus alle 2,40 m.

Huom. Rahdinkuljettaja pidättää itselleen oikeuden valita ajoneuvotyypin, kuljetusvälineen ja kuljetusreitin sekä valintansa mukaan kuljettaa tavara suorassa liikenteessä tai uudelleenlastauksella, mikäli muuta ei ole sovittu.

Suomen Kuljetustilaukset Oy on erikoistunut kotimaan kuljetuksiin.
Kuljetamme kuitenkin yritysten lähettämiä tavarakuljetuksia Ruotsiin.
Näissä kuljetuksissa voi olla vastaanottajana yritys tai yksityishenkilö.
Yksityishenkilö ei valitettavasti voi lähettää kauttamme Ruotsiin.

Kyllä ehdottomasti.

Valitettavan vahingon sattuessa ole yhteydessä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@skt.fi

Mikäli haluat tietää mistä tahansa palveluumme liittyvästä asiasta lisää, ota yhteyttä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@skt.fi